چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
دهه اول محرم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۵۰۰ نفر از مبلغان بومی و غیربومی فعالیت تبلیغی خود را در نقاط مختلف این استان آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علی رستمیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار داشت: اگر منطق حسینی و مهدوی به کل دنیا سرایت پیدا کند، آن گاه شاهد توسعه هویت شیعی و صدور انقلاب اسلامی، دین اسلام و فرهنگ حسینی به همه جای دنیا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ حسینی، نماد واحدی است که همه شیعیان بر اساس آن رفتار کرده و دیگری وجود ندارد، افزود: این فرهنگ زمینه‌ساز تمدن است و هر جا که به فرهنگ حسینی پرداخته شد تمدن‌های اصیل و غنی شکل می‌گیرد و یکی از بهترین و ناب‌ترین فرهنگ‌ها در زمینه‌سازی تمدن، فرهنگ حسینی است که در تفکر شیعی جایگاه خاصی دارد و فرهنگ حسینی زمینه‌ساز تمدن عظیم و انسان‌ساز در همه عصرها و نسل‌ها است.

حجت‌الاسلام رستمیانی در ادامه عنوان داشت: فرهنگ حسینی سرشار از شور، شعور، رشادت، جوانمردی، انسجام، وحدت، رعایت حقوق دیگران، عبادت و معنویت است و در این فرهنگ والا به جزئی‌ترین امور مورد نیاز جوامع توجه شده و در صورتی که مورد توجه و عنایت قرار بگیرد شاهد جامعه آرمانی و الهی خواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مبلغان طی ماه محرم در خراسان جنوبی، گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۵۰۰ نفر از مبلغان بومی و غیربومی فعالیت تبلیغی خود را در نقاط مختلف این استان آغاز کردند.

وی در ادامه بیان کرد: از ۵۰۰ نفر مبلغان تعداد ۶۰ نفر غیربومی و اعزامی از مشهد و قم هستند که در خراسان جنوبی بحث تبلیغ و گسترش فرهنگ حسینی را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha